Bestilling

Slik handler du

Velkommen til FrontGuard.no

Alle våre priser er oppgitt inklusive og eksklusive mva.

Når du har funnet varen du ønsker, velg antall og klikk “KJØP”. Varen legges da i handlekurven øverst til høyre på siden.

Hold markøren over handlekurven for å velge “VIS HANDLEKURV” eller “TIL KASSE”. “VIS HANDLEKURV” viser en oversikt over varene du har lagt i kurven, samt mulighet for å legge inn rabattkupongkode.
I “TIL KASSE” registreres faktureringsdetaljer samt leveringsadresse hvis det er en annen enn fakturaadressen.
Legg inn ordrenotat om ønskelig.
Velg ønsket fraktalternativ.
Velg ønsket betalingsmetode.
Husk å huke av for “Jeg har lest og godtatt betingelsene *”.
Klikk deretter “SEND ORDRE”.

Ny bruker / Registrering

Er du ny kunde på FrontGuard.no kan du opprette konto ved å klikke på “LOGG INN” oppe til høyre.
Når opplysningene er fylt inn, klikk “OK”. Når dette er gjort sender vi automatisk en bekreftelses-epost med en lenke du må klikke på for å lage passord og aktivere kontoen. Velg et passord som inneholder minst 8 tegn, både tall og bokstaver.

Klikk her for å registrere ny kunde

Legg inn e-postadresse og ønsket passord, resterende kan fylles ut senere. Klikk deretter “REGISTRER”

Du finner oversikt over alle ordre, adresser osv under “MIN KONTO” øverst til høyre på siden.

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev for å motta nyheter og gode tilbud fra oss.

Vi sender ut nyhetsbrev maks 1-2 ganger per uke.

Du kan melde deg på her og du kan når som helst melde deg av via lenke i mottatt nyhetsbrev eller via våre nettsider.

Det er ikke mulig å besvare nyhetsbrev ved å trykke replay i e-post leseren. Benytt lenke i nyhetsbrevet eller kontakt oss på post@frontguard.no

Levering

Hente på lager

Bestill varer på nettet og hent på vårt lager.

Når din ordre er klar til henting, blir du varslet på e-post. Vennligst vent på dette varslet før du kommer for å hente din ordre.

Siden ordren er betalt på forskudd, ber vi deg om å ta med legitimasjon som må vises ved utlevering.

Frist for henting i butikk er 14 dager. Dersom ordren ikke er hentet innen 5 dager, vil du få en påminnelse på mail. Hvis man forholder seg passiv og ikke henter ordren innen 14 dager, vil ordren bli plassert tilbake på lager og håndteringsgebyr påløper. For mer info se: Angrerett/Angrefrist

Åpningstider:
Mandag – fredag kl 08:00 – 17:00
Lørdag etter avtale

Adresse: Furuveien 45, 3158 ANDEBU
Klikk for kart

Retur

Du kan levere inn retur som er godkjent på forhånd i butikken.

Frakt

På ordre over kr. 999,- finnes alltid et alternativ for fri frakt til private, avhengig av varens volum og vekt.

Enkelte varer kan ikke fraktberegnes i nettbutikken. For eksakt fraktpris på slike varer, send oss en e-post med varenummer på varene du ønsker tilsendt og leveringsadresse og postnummer.

Pris på forsendelser under 35 kg per kolli:

  • Hente på vårt lager: 0,-
  • Posten – Henting i butikk (Postens utleveringsteder og butikker i FastlandsNorge): 0,-
  • Hjemlevering til privatadresser levert av Posten: Dagens satser
  • Brevpost: 0,- (begrenset opp til 350 gram)

Pris på forsendelser over 35 kg per kolli:

  • Hente på vårt lager: 0,-
  • Posten – Henting I butikk (Postens utleveringsteder og butikker i FastlandsNorge): Ikke tilgjengelig
  • Hjemlevering til privatadresser levert av Posten: 0,-
  • Brevpost: Ikke tilgjengelig
  • For levering til Svalbard, Bjørnøya og øyer utenfor fastlands-Norge gjelder egne priser.

Oppkravsgebyr på betaling ved mottak er ikke en del av selve frakten, men et beløp som Posten og andre transportører tar for å kreve inn kjøpesummen.

Sporing

Når varene er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse på e-post. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss så derfor kan det ta opp til 24 timer før pakken kan spores. Gå til posten.no for pakkesporing

Skadet under frakt?

Om varen er skadet ved mottak, skal følgende gjøres innen 24 timer etter mottatt leveranse.

Mottaker anmerker skade på utleveringssted eller på sjåførens håndterminal/fraktbrev.
Sikre dokumentasjon via foto (emballasje og varen).
Kontakt Postens kundeservice straks på telefon og få et referansenummer i saken.
Kontakt deretter oss på mail post@frontguard.no. Vi vil da behandle din sak og få ordnet ny vare kostnadsfritt tilsendt deg.
Følgende informasjon må være med:

Bilder av skaden.
Ordrenummer.
Postens referansenummer.
La gods og emballasje være intakt inntil saken er avklart.

Om oss

Om FrontGuard

FrontGuard.no tilbyr produkter som dekker de fleste behov for lys, beskyttelse, varsellys samt produkter som gjør hverdagen enklere for sjåfører av kjøretøy og anleggsmaskiner av alle slag – også til båt. Hos oss er du velkommen både som bedriftskunde og som privatkunde.

Ønsker du bedre lys for å se hvor du kjører, rygger, graver eller jobber? Vil du at andre skal se deg?Vi hjelper deg med varsellys av alle varianter og farger. Eller ønsker du bare et tøffere kjøretøy? FrontGuard.no er importør og forhandler av kjente produsenter innen LED lys og tilbehør til de fleste kjøretøyer.

FrontGuarder et hel-norsk firma med lager og kontorsted i Andebu. Det vil si at vi har kunnskap om hva som fungerer i norske værforhold. Det vil også si at du ikke risikerer toll og andre avgifter i tillegg til prisene som er oppgitt i butikken.

Hovedfokuset vårt er på kjente merkevarer av god kvalitet som Metec, Rigid® og Vision X. I tillegg til dette kan vi skaffe det meste. Utvalget av tilgjengelige varer er betydelig større enn hva som kan vises frem i butikken. Ta derfor kontakt hvis du ikke finner det du leter etter, så skal vi finne en løsning.

FrontGuard stiller høye krav til kvalitet og presisjon i hele varekjeden fra våre leverandører og til du har mottatt og er fornøyd med produktene du har kjøpt hos oss. Alt dette for at du som kunde skal føle deg trygg på å handle med oss. Er du usikker på noe, kan du når som helst kontakte oss på mail eller telefon.

Hente varene selv?

FrontGuard holder til i Furuveien 45 i ANDEBU. Ved å velge «Hente selv» i kassen, kan du spare inn fraktkostnadene.

Meld deg gjerne på vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert på hva som skjer. Nyhetsbrevene sendes ut maksimum 1-2 ganger pr uke.

Vi ser frem til å gjøre en hyggelig handel med deg.

Kontakt oss

Ta gjerne kontakt på telefon 99 00 24 68 eller via e-post til post@frontguard.no. Husk å referere til ordrenummer eller fakturanummer hvis henvendelsen gjelder en ordre.

Åpningstider:
Mandag – fredag kl 08:00 – 17:00
Lørdag etter avtale

ADRESSE:
FrontGuard.no
Furuveien 45
3158 ANDEBU

Kart

FrontGuard.no
Furuveien 45
3158 ANDEBU

Betaling

Betalingsmetoder

Henting i butikk
Ønsker du å hente varen på vårt lager kan du betale med Mastercard eller Visa ved bruk av kortterminal.

Postoppkrav
Norgespakke er vår mest vanlige forsendelses metode. Ved postoppkrav betaler du bestillingen når du henter varen på utleveringsstedet. Ved postoppkrav gjelder egne priser, se posten.no for mer informasjon.

Kredittkort (Stripe/PayPal)
Betaling med kredittkort kan gjøres ved bestilling i nettbutikken. Ved kortbetaling slipper du oppkravsgebyrer. Vi har ikke tilgang til den informasjonen som blir registrert. Beløpet blir da reservert på din konto.

Vipps
Vipps har blitt en enkel og populær metode for betaling i Norge. Vi tilbyr derfor betaling med Vipps i vår nettbutikk. Velg Vipps som betalingsmetode og vi sender beløpet som et krav til din Vipps konto hvor du enkelt kan godkjenne beløpet.

Ved kjøp kan det innhentes kredittopplysninger. Alle personopplysninger håndteres i henhold til gjeldende lover og regler.

Bedriftskunder

Selskaper som ønsker kreditt registrerer seg og fyller ut søknadsskjema for registrering og godkjenning. FrontGuard forbeholder seg retten til å kredittsjekke sine kunder og sette opp vilkår for kreditt etter egen vurdering. Kun selskaper uten betalingsanmerkninger får innvilget kreditt. Kreditt må være innvilget før bestilling. Er det laget en ordre uten å søke om kreditt, blir denne sendt i oppkrav og ikke omgjort i etterkant.

Kundeservice

Retur av varer

Kunder hos FrontGuard.no skal kunne føle seg helt trygge på alle handler behandles på beste måte. Vi gjør vårt ytterste for at kunden skal få en god opplevelse. Utover ordinær angrerett gir vi våre kunder også 45 dager bytterett. Ikke nøl med å ta kontakt med kundeservice så skal vi finne svar og løsninger.

ANGRERETT
Fristen for å benytte angreretten er 14 dager fra kunden mottar varen. Kunden fyller ut angrerettsskjema som er mottatt på mail sammen med ordrebekreftelsen, og legger det i pakken som skal returneres. Alternativt sender kunden angrerettskjemaet på mail til FrontGuard.no og merker pakken tydelig med kundenummer og ordrenummer. Det kunden betalte for varen, vil bli tilbakeført innen 14 dager etter at FrontGuard har mottatt varen. Returkostnader dekkes av kunde ved bruk av angreretten.
Varen skal være ubrukt, og i samme stand og mengde som ved kjøp. Det er viktig at varen pakkes slik at ikke originalemballasjen blir ødelagt. Varer som returneres i originaleske/-emballasje som er teipet eller har påklistret postetikett, vil ikke bli behandlet. Disse varene vil bli returnert til kunde, som vil bli belastet for returkostnader.
Vi gjør oppmerksom på at kunde ikke kan angre på kjøp av varer som er spesialtilpasset i henhold til kundens valg. Dette gjelder alle produkter som er individuelt tilpasset kunde.

REKLAMASJON
Er det feil eller mangler på varen eller kunde har mottatt feil vare, sendes ny vare. Ved gyldig reklamasjon vil kunde få dekket returkostnaden. Ta kontakt med Kundeservice for godkjenning av reklamasjonen før varen sendes i retur.

BYTTE
Ønsker kunde å bytte en vare, sendes varen i retur til FrontGuard. Se til at pakken merkes tydelig med kundenummer og ordrenummer Ta kontakt med Kundeservice før du returnerer varer. Når du har satt ny ordre, blir
IKKE AVHENTET VARER
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet-gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.

 

Returadresse:

FrontGuard
Bromsveien 31
3183 HORTEN

 

Trenger du hjelp?

Trenger du hjelp med å finne riktig produkt, savner informasjon eller ønsker hjelp til å handle på våre nettsider så hjelper vi deg mer en gjerne. Våre dyktige medarbeidere har lang erfaring og svarer deg raskt. Kontakt oss på e-post post@frontguard.no eller direkte på telefon 99 00 24 68

Informasjon

Personopplysninger

Informasjonsbehandling

FrontGuard.no behandler personopplysninger ifølge Lov om Personopplysninger. Kun autoriserte ansatte har tilgang til opplysninger knyttet til våre kunder. Vi kan ikke slette ordrehistorikken på grunn av regler i forhold til regnskapsføring.

Alle kunder har mulighet til å kreve å få slettet sine registrerte persondata. For å gjøre dette kan du ta kontakt med oss via e-post eller telefon.

Ingen informasjon som lagres om våre kunder overføres til tredjepart.

Betaling med kort

All betaling via våre nettsider håndteres av våre samarbeidspartnere slik at ingen informasjon lagres på våre sider.

Informasjonskapsler (Cookies)

Cookies er et stykke data i form av tekst eller binær data som den som surfer på internett kan motta fra ulike nettsider som besøkes. Disse lagres lokalt på brukerens enhet. Hensikten er at nettleseren skal kunne ivareta personlig informasjon fra forskjellige nettsider på nettet, for eksempel identifisering og sporing av brukernavigering. Dette blir gjort for en bedre opplevelse for kundene på våre nettsider.

Kvalitet og garanti

FrontGuard.no stiller store krav til produsenter og leverandører for å ivareta våre kunder når det gjelder kvalitet, tilgjengelighet og garantier. Flere av produsentene er blant de største i verden.

Garanti gis i henhold til Norsk lov.